Atzīmējot, ka:
- Kravu tranzīts ir svarīga Latvijas ekonomikas sastāvdaļa;
- Kravu tranzīta jomā Latvija ir ilgstoši novērojama stagnācija un pakāpenisks kritums;
- Kravu tranzīts Latvijā lielā mērā ir bijis atkarīgs no Krievijas politikas kravu pārvadājumu jomā un pašreizējais ilgstošais pārvadājumu samazinājums ir bijis gaidāms;
- Ir nepieciešamas izmaiņas valsts politikā, lai tranzīts kļūtu konkurētspējīgs.
Ticot, ka:
- Valsts ekonomikas attīstība ir priekšnoteikums sabiedrības labklājības uzlabošanai, kas ietver arī tranzīta jomas attīstību.
Atzīstot, ka :
- Pašlaik tikai maza dzelzceļu daļa ir elektrificēta, bet jaunie dzelzceļa elektrifikācijas projekti ir zem jautājuma zīmes;
- Robežkontrole uz Eiropas Savienības ārējās robežas gan kravu vilcieniem, gan kravu automašīnām ir pārāk lēna, kas rada nepieciešamību pārvadātājiem meklēt apiešanas variantus;
- Uzņēmumos, kas strādā kravu tranzīta jomā, tikai daļēji tiek izmantota elektronisko dokumentu aprite.
Partija “Latvijas attīstībai” aicina:
- Valdībai aktīvi lobēt Latviju tranzīta jomā, piedāvājot konkurētspējīgākos tarifus reģionā un meklējot jaunus partnerus Baltkrievijā, Ukrainā, Kazahstānā un citās valstīs, lai samazinātu atkarību no vienas kravu izcelsmes valsts;
- Rail Baltica projekta ietvaros īstenot intermodālā kravu termināļa ideju, kas nodrošinātu iespēju pārvietot kravas pa abiem sliežu platumiem;
- Panākt ātrākus un lētākus pārvadājumus, uzlabojot robežkontroles kvalitāti un elektrificējot tranzīta dzelzceļus;
- Ar likumdošanas palīdzību obligātā kārtībā ievest elektronisko dokumentu apriti dzelzceļu un ostu pārvadājumiem.