Mērķtiecīga dzelzceļa kravu tranzīta attīstības politika

Atzīmējot, ka:

  • Kravu tranzīts ir svarīga Latvijas ekonomikas sastāvdaļa;
  • Kravu tranzīta jomā Latvija ir ilgstoši novērojama stagnācija un pakāpenisks kritums;
  • Kravu tranzīts Latvijā lielā mērā ir bijis atkarīgs no Krievijas politikas kravu pārvadājumu jomā un pašreizējais ilgstošais pārvadājumu samazinājums ir bijis gaidāms;
  • Ir nepieciešamas izmaiņas valsts politikā, lai tranzīts kļūtu konkurētspējīgs.

Ticot, ka:

  • Valsts ekonomikas attīstība ir priekšnoteikums sabiedrības labklājības uzlabošanai, kas ietver arī tranzīta jomas attīstību.

Atzīstot, ka :

  • Pašlaik tikai maza dzelzceļu daļa ir elektrificēta, bet jaunie dzelzceļa elektrifikācijas projekti ir zem jautājuma zīmes;
  • Robežkontrole uz Eiropas Savienības ārējās robežas gan kravu vilcieniem, gan kravu automašīnām ir pārāk lēna, kas rada nepieciešamību pārvadātājiem meklēt apiešanas variantus;
  • Uzņēmumos, kas strādā kravu tranzīta jomā, tikai daļēji tiek izmantota elektronisko dokumentu aprite.

Partija “Latvijas attīstībai” aicina:

  • Valdībai aktīvi lobēt Latviju tranzīta jomā, piedāvājot konkurētspējīgākos tarifus reģionā un meklējot jaunus partnerus Baltkrievijā, Ukrainā, Kazahstānā un citās valstīs, lai samazinātu atkarību no vienas kravu izcelsmes valsts;
  • Rail Baltica projekta ietvaros īstenot intermodālā kravu termināļa ideju, kas nodrošinātu iespēju pārvietot kravas pa abiem sliežu platumiem;
  • Panākt ātrākus un lētākus pārvadājumus, uzlabojot robežkontroles kvalitāti un elektrificējot tranzīta dzelzceļus;
  • Ar likumdošanas palīdzību obligātā kārtībā ievest elektronisko dokumentu apriti dzelzceļu un ostu pārvadājumiem.